Planlæg din træning

Sommerholdplan

Gældende uge 27-33

Hverdagshold
Weekendhold
Tidspunkt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
6:30   Crossfit WOD   Crossfit WOD  
7:30   Crossfit WOD   Crossfit WOD  
8:30    Styrke WOD   Styrke WOD  
15:00         Crossfit WOD  
16:00 Crossfit WOD Crossfit WOD Crossfit WOD Crossfit WOD Crossfit WOD
17:00 Crossfit WOD Crossfit WOD Crossfit WOD Crossfit WOD  
18:00 Introtime Basisforløb (1-9) Family WOD Basisforløb (1-9)  
19:00 Styrke WOD Crossfit WOD Styrke WOD Crossfit WOD  
           
Tidspunkt Lørdag Søndag  
09:30 Crossfit WOD Crossfit WOD  
10:30 Basisforløb (1-9) Makker WOD  
11:30 Vl & Competition Family WOD  
Læs mere om indholdet af holdene

Holdbeskrivelser

Se hvilke hold du kan vælge… Du kan også selvtræne funktionel fitness eller få personlig træning og kostvejledning

Crossfit WOD

CROSSFIT WOD (Workout of the day) er klassisk Crossfit og Funktionel Fitness. Wod´en skifter hver dag og indeholder altid opvarmning, teknikundervisning og en afsluttende wod. Programmeringen er ens for alle på holdet, men træningsbelastningen tilpasses den enkelte deltagers niveau gennem nedskallering af øvelserne, vægten og gentagelserne mv.
(55 min / 16 pladser)

Athletes WOD

ATHLETES WOD er for dig, med erfaring fra de almindelige WODS, som gerne vil arbejde lidt hårdere eller i lidt længere tid. Du behøves hverken at være superstærk eller i god form – alle øvelser kan skaleres ned, men det er et godt udgangspunkt, hvis du kender til de gængse øvelser og begreber vi arbejder med. Mød opvarmet op, så har vi mere tid til træning.
(55 min / 16 pladser)

Styrke WOD

STYRKE WOD er funktionel styrketræning og vi anbefaler det som et supplement til din øvrige træning. Med vores 12 ugers styrkeprogram, bliver du stærkere og lærer de rigtige teknikker, der tager udgangspunkt i de store basale styrkeøvelser – med fokus på teknik og korrekt udførsel. Hver time består af fælles opvarmning, teknisk undervisning og en styrkewod.
(55 min / 16 pladser)

Skills WOD

SKILLS WOD er for dig, som gerne vil nørde teknikken i de forskellige løft og øvelser i CrossFit, så som swings, snatch, squats, clean, pull-ups, pistols, ropeclimb, doubleunders og meget andet lækkert. Hér er tid til meget gennemgang og instruktion, men også tid til sved på panden og forskellige skill-wods indlagt undervejs. Det er her du får hjælp til at “knække koden”.
(55 min / 16 pladser)

Yoga WOD

Yoga / Mobility er et oplagt supplement til den øvrige træning hos Wodhouse Gym. Du vil komme til at arbejde med både din styrke, stabilitet, smidighed, balance, koordination og vejrtrækning. Der vil indgå yogaøvelser fra flere forskellige yogaretninger og mobilitetsøvelser specifikt målrettet til at supplere Crossfit og funktionel træning.

Vægtløftning & Gymnastics

Vil du gerne blive bedre til Vægtløftning og Samtidigt til de lidt mere avancerede Gymnastiske øvelser?
Vi fokuserer første 30 min på VL enten Snatch eller Clean variationer og derefter Gymnastisk Træk eller Press.
Vi fokuserer specifikt på den enkeltes niveau og skalerer dagens program accordingly.
Rent træningsmæssigt er det en perfekt fusion af Eksplosivite/Anaerobiske Vægtløftningsøvelser efterfulgt af langsommere Gymnastiske øvelser som er super effektiv øvelser for kropforståelse, ledene og kernen, samtidigt med at man bliver stimuleret kognitivt af de diverse tekniske elementer som vil forekomme i både VL og GYM delen.

KRAV: Du varmer selv op 30 min inden start, så vi kan gå direkte igang og få bedre udnyttelse af timen! Opvarmningsprotokolen vil du finde på FACEBOOK siden.

Opbygning af timen vil altid være på skift i Lige og Ulige uger:

-SNATCH (hang, power, Overhead Squat) + GYMNASTISK PRESS (ring-dips, Hspu, handstand, Toes to Bar)

-CLEAN (hang, power, Front/back Squat) evt. Press, Jerk Variationer + GYMNASTISK TRÆK (muscle-ups, pull-ups)

Family WOD

FAMILY WOD er for alle – unge, gamle, høje, lave, øvede og begyndere. Det er hér vi holder sammen og dyrker fællesskabet på tværs, mens vi laver en masse CrossFis. Timerne afholdes i klassisk CrossFit stil, med grundig opvarmning, instruktion af øvelserne, samt en WOD på et plan hvor alle kan være med. Aldersgrænse er min. 10 år og maks. 99 år. Du skal komme GLAD til timen.
(55 min / 16 pladser)

Junior WOD

JUNIOR WOD er Crossfit og Funktionel Fitness for unge mellem 8 og 14 år. Timerne er bygget op på samme måde som en “voksen-wod”, med opvarmning, teknisk undervisning og en afsluttende wod. Træningsbelastningen tilpasses aldersgruppens fysiske udviklingsniveau gennem nedskalleing af øvelserne, vægten og gentagelserne.
(For unge mellem 8 – 14 år)

Basisforløb (1-9)

Vores populære 3-ugers basisforløb, der giver en god og grundlæggende introduktion til Crossfit & Funktionel Fitness. Forløbet består af 9 timers undervisning (3 timer pr. uger) hvor grundøvelser og begreber gennemgås. Hver time har sit eget fokusområde. det kan f.eks. være hvordan du træner med vægtstænger, kettlebells, kropsvægt eller konditionsøvelser. I bookingsystemet kan du altid se hvilken fokusøvelse på den enkelte time. Basisforløbet anbefales til alle nye, der vil rigtigt fra start med træningen.
(55 min / 16 pladser)

Introtime "Bring A Buddy"

Introtimen er det rigtige sted at starte, hvis du ikke tidligere har prøvet kræfter med CrossFit eller Funktionel Fitness. Prøv din første Workout Of The Day (WOD), få svar på dine spørgsmål og få hjælp til at komme helt rigtig fra start. Niveauet tilpasses hver enkelte deltager og alle kan være med. Tag gerne en god ven med – træning i fællesskab er bare sjovere.

BENCHMARK Workout

BENCHMARK er den originale Crossfit og kendes ved enten et pige- eller drengenavn (The Girls og The Heroes). Udover at møde den i den almindelige træning, kan du bruge wods´ne til at måle din træningsudvikling og -fremskridt. Vi kører altid med den enkelte benchmark-wod i 3 udgaver (Light, RX og Heavy) så alle kan være med – uanset erfaring eller form og der vil selvfølgelig være fælles opvarmning, teknikundervisning og gennemgang inden selve wod´en.

MAMMAS WOD

MAMMAS WOD er til dig som godt kunne tænke dig en god workout sammen med andre nybagte mødre.
Træningen vil have fokus på at få dig tilbage i form efter fødsel, med god funktionel træning.

Der er rigeligt med plads til både børn og barnevogne

Læs vores Startguide

I tvivl om hvordan du kommer i gang?